Cinnamon rolls + update (verzija bez šećera)

12:39 Iva 0 Comments



Svojim mirisom i okusom predivnog cimeta, ove rolice će vas osvojiti na prvu i kada ih probate, nećete moći stati... True story





Ovog Božića sam odlučila ne pretjerivati......


....u izradi hrpe kolača, ali trebala sam možda to primijeniti i na konzumaciju istih, ali nisam previše dvojila. Moj moto je: radi ono što voliš i to primjenjujem na svim područjima: jedi ono što voliš/što te čini sretnim itd.. Od kolačića/keksića za ove blagdane radila sam samo raspucance (recept OVDJE) koji su bili hit kao i uvijek te zdrave keksiće od zobenih pahuljica (recept OVDJE). Međutim, već me duuuugo mamio jedan švedski desert: cimet rolice. Ne znam otkuda ova želja za tim desertom jer ga nikad nisam radila, a jela sam ga jednom. Kako u ovo zimsko doba često posežem za začinima, cimet je prva stvar koja mi padne na pamet i kao i te rolice, ne izlazi iz glave. Stoga su ovi blagdani bila idealna prilika za isprobavanje. Ovaj recept ide ravno u kategoriju "klasici" jer nikako ne spada pod kategoriju "zdravo". Kako bi znala napraviti zdravije verzije, moram prvo probati klasične ;)

Iako su blagdani već debelo iza nas i većina je krenula s novogodišnjim detox režimom, nadam se da će ove rolice naći put do vas i razveseliti ove hladne zimske dane.

Recept je s Coolinarike od korisnika Veselinka.

Kako nisam nikad prije radila cimet rolice, nemam ih s čime usporediti, ali ipak sam neke kriterije imala: 
1. da nisu presuhe
2. da nisu žilave
3. da nisu preslatke

Ovaj recept je pun pogodak, osim što su mi mmmmrvicu preslatke (to ću u napomenama napisati). Ostalo je sve i više nego odlično. Tijesto je samo po sebi neobično jer se radi s pudingom i takvu vrstu tijesta nisam još nikad radila. Mislim da će mi ovaj recept za tijesto poslužiti umjesto drugih recepata za dizano tijesto. Ostaje mekano i više od par dana, a to je ono što se tražilo za blagdane - da može stajati. 

Kada prvi put isprobavam nečiji recept volim ga raditi točno po uputama, držim se točnih mjera i savjeta. Ukoliko se pokaže dobar, držim se toga, a ovisno o tome je li pogodan za modifikacije, krenem u eksperimentiranje. Tako sam i ovo radila po točnom receptu, nisam čak ni htjela smanjiti količine ( što obično prvi put radim u slučaju da ne ispadne dobro) jer sam toliko slinila za tim cimet rolicama. Tako da, pozor: od ove količine se dobije jaaako puno rolica pa ako ih radite za malu količinu ljudi, prepolovite sastojke. Bolje su, naravno, svježe, (iako su me oduševile i treći dan što obično nije slučaj s dizanim tijestima).

Cinnamon rolls:


Tijesto:


  • 1 vrećica pudinga od vanilije
  • 30 g šećera
  • 500 ml mlijeka
  • 2 vrećice suhog kvasca ili 5 žličica // ili 25 g svježeg kvasca
  • 30 g šećera
  • 100 ml mlake vode
  • 1 kg glatkog brašna
  • 1 žličica soli
  • 2 jaja
  • 100 g maslaca

Nadjev:

  • 100 g maslaca
  • 200 - 250 g smeđeg šećera*
  • 3 žličice cimeta

Preljev:

  • 100 g krem sira (ja sam stavila Vivis od Vindije)
  • 50 g maslaca
  • 100 - 150  šećera u prahu**
  • 1 vanilin šećer
  • mlijeko po potrebi


Izrada tijesta: 

1. Napravite puding tako da odvojite malo mlijeka od 500 ml i pomiješajte s pudingom i šećerom ( 30 g), a ostatak  mlijeka stavite grijati. Prije nego zavrije, ubacite razmućeni puding i miješajte. Neka kuha dvije tri minute ili prema uputi proizvođača.

Kako imam pekač za kruh, ja u njega pobacam sve sastojke i pustim da izmiješa tijesto i da se u njemu prvi put digne. Ako radite ručno onda slijedite dalje uputstva.

2. Dok se puding hladi, pripremite kvasac, šećer i mlaku vodu. Kvas pomiješajte s mlakom odom i šećerom (drugih 30 g) i pustite 5 minuta da odstoji.

3. Brašno istresite na površinu, dodajte mu pripremljeni kvasac, sol, rastopljeni maslac, ohlađeni puding i jaja i zamijesite glatko tijesto.

4. Ostavite dizati tijesto.

5. Premijesite, te ga pustite da se još jednom digne.

Nadjev:

1. Dok se tijesto drugi put diže, maslac otopite, dodajte mu cimet i šećer **(ja sam smanjila količinu šećera, u orginalu ide 250 - 300 grama, možete još smanjiti ili ga zamijeniti nekim zdravijim zaslađivačem - agavin sirup, med i slično)

Tijesto razvaljajte na pobrašnjenoj površini (0,5 cm debljine), premažite nadjevom i zarolajte. Ja sam ovu količinu tijesta podijelila na tri dijela (napravila sam tri kugle i svaku sam posebno razvaljala i nadjevala). Zamotanu 'roladu' režite na fete (veličine po želji). Meni su draže manje jer su praktičnije za jesti i sočnije su. Tako dobivene pužiće položite na papir za pečenje i pustite ih da narastu.
 Kad se udvostruče, pecite u zagrijanoj pećnici na 180 stupnjeva oko 25 minuta.

Preljev:

Izmješajte maslac (omekšali), krem sir i šećer te po potrebi dodajte mlijeko.
**u orginalu je količina šećera za preljev 150 grama, ja sam stavila 100 i bilo mi je dovoljno slatko. Savjetujem da dodajete malo po malo i pritom isprobavate paše li vam slatkoća.

Kada se rolice ispeku i malo prohlade prelijte ih preljevom te poslužite uz čaj ili kavu.

Za verziju bez šećera pogledajte u nastavku:


Cimet rolice bez šećera:

Tijesto:

Pola doze tijesta (vidi gore upute za izradu):
  • 1/2 vrećice pudinga od vanilije
  • 15 g šećera
  • 250l mlijeka
  • 1 vrećice suhog kvasca ili 2,5 žličice suhog kvasca ili 13 g svježeg kvasca
  • 15g šećera
  • 50ml mlake vode
  • 1/2 kg integralnog pšeničnog brašna
  • 1/2 žličice soli
  • 1 jaja
  • 50 g maslaca
Nadjev:
  • 60 g maslaca
  • 2 žličice cimeta
  • 5 žlica agavinog sirupa (ili meda, rižinog slada,javorovog sirupa,...)
Preljev:
  • 50 g krem sira (koristila sam Vivis od Vindije)
  • 25 g maslaca
  • 2 - 3 žlice agavinog sirupa (ili nekog drugog zaslađivača)



Dizanje rolica:




Gotove rolice :








































Eksperimentiranje s orasima i makom:






You Might Also Like

0 komentari:

Please tell me what you think... :)